måndag 15 december 2008

Tack, Ford !

Man skall inte tro att man får sova ostörd på mornarna här inte !
Det finns ingen karl som skall servas , inga barn som skall utfordras , ingen fyrfotavän som vill ut för att lyfta på benet och inget arbete som jag skall upp till !
Trots det - tror ni att jag får sova ifred på morgonen - när jag oftast sover som bäst ?
O, no !
I natt körde det s.a.s ihop sig lite grand med insomnandet - det finns mycket att fundera på - och klockan hann bli runt kl. tre innan hjärnkontoret stängde !
Något väckte mig igen redan vid femtiden !
När jag blir väckt så där fattar jag egentligen ingenting utan jag måste ligga och fundera en stund på vad det var som störde min sömn !
Inget misstänkt syns eller hörs och efter en halvtimma slumrar jag till igen .
Då sätter mobiltelefonen igång ! Meddelande - innan kl sex på morgonen ?
Måste vara viktigt !
Upp ur sängvärmen och rotar rätt på mobiltelefonen i handväskan - kan inte se vad det står - letar rätt på glasögonen och läser :
Din bil skall på verkstad den 2008-12-16 Brandt Fordon AB
Och det väcker dom mig för !
Den 16/12 - är det idag - nej, det är väl den 15/12 - eller ? !
Man blir ju alldeles förvirrad av sån´t här !
Det hade varit mycket bättre om meddelandet hade kommit i morgon eftersom jag kanske försover mig annars ! Jag skall ju vara där redan kl. 10:00 !
Men så omtänksamma som Ford är så skickar dom nog ett nytt meddelande i morgon och påminner om tiden !

Inga kommentarer: