måndag 22 december 2008

Städa eller handla - det är frågan !

Två dagar kvar till julafton och jag sitter här - med datorn i knät !
Ingen julstress här inte !
Egentligen känner jag mig som en åskådare till hela "spektaklet"!
Julklappsinköpen - det är inte så många - är klara !
Lite mat måste inhandlas . Det ekar i kylskåpet när jag öppnar dörren !
Inte så att jag på något sätt svälter - med lite fantasi kan man alltid vränga ihop något i matväg ur frysen !
Jag har helt enkelt inte haft lust att åka till butiken !
Strandskatan ägnar sig enbart åt saker som hon verkligen vill göra !
Städa är heller inte en aktivitet som har stått högt på listan .
Det är två dagar kvar till jul och att städa lägenheten tar max två timmar !
Två dygn har ju fyrtioåtta timmar så städningen hinns med .
Pynta kan jag ju inte göra förrän jag har städat.
Om jag skulle ta mig i kragen och gå till återvinningscentralen med allt papper som har samlat sig ?
Det vore en god början !
Lägenheten kommer att kännas städad enbart genom den insatsen !
Efter det kan jag åka och handla det viktigaste - julskinka och Alladinask !

Så var det klarrrt !

5 kommentarer:

Anonym sa...

Fantastiskt så bra uträknat.
Kanske dina närbor kunde ta och engagera sig en smula i göromålen, han med rulator kunde väl få en skurtrasa under fötterna och hasa runt lite så är ju golven fina sen. Och den religiöse kan väl be om skinka och choklad av sin boss så slipper du ju ut och handla. Kanske de enbenta kan ta sig en gemensam tur till återvinningen med papper och annat som ska slängas och sen tycker man att den god- men svaghjärtade kan bjuda på kaffe och doppa så ska det väl ordna sig med skatans jul också.

Ha det gott

Anonym sa...

Hi, hi - Jädrans dumt att jag inte läste detta innan jag tryckte på on-knappen !
Återvinning - ok
Städning - ok
Pynt - ok
Matinköp + chokladask - ok
Granen fixar jag i morgon !
Strandskatan kan därmed slå sig till ro och invänta julen !

Anonym sa...

Hur cool som helst. Skojar du? Finns det sådana människor som är helt avslappnade, ja då ber jag om att få en terapitimme hos dig. Kram och god jul (ps Alladinasken har 2 lager, bara så du vet.ds)

Freja sa...

Gud så gott -det enda som fattas är ett glas vin!

God jul på dig!

Anonym sa...

Där sa du nå´t ! Måste hämta Tidemanns Kriek och köpa lite vin i morgon ! Sedan är det klart ! I övrigt - joo, det känns alldeles lugnt och fint !
Alladin-asken står oöppnad ännu ! (Jag hade varit nere på lager två innan jag går och lägger mig ikväll !)
Men i morgon då blir det nog både vin o choklad ...