lördag 22 november 2008

All-läsare

Bloggläsande och bloggande skapar nå´n sorts beroende !
Jag läser om lyckliga människor, olyckliga människor, vardagsliv, föräldrars kamp i tillvaron när dom har fått ett barn med handikapp , humoristiska bloggar, inredningsbloggar o.s.v , o.s.v.
De flesta med de allra mest underbara bilder !
( nu var det den där kameran som jag saknar då !!)
Kommentarerna till inläggen är ibland alldeles "sanslösa" och jag undrar - vore det kanske bättre att inte säga nå´t !?
( jag har bara fått mysiga kommentarer skall tilläggas- tack för dom !)
Tycker de som läser mina kommentarer likadant - att jag borde tiga - hoppas inte det !
Det egna bloggandet då ?
Alldeles meningslös läsning för de flesta - men för min egen del så finner jag ett nöje i att plita ner mina tankar och se dom formas till ord på "skärmen" !
Så därför fortsätter jag väl mitt "plitande" - för mitt eget höga nöjes skull

1 kommentar:

Anonym sa...

Igår satt Markattan och funderade på just det här, bloggandet. Vad fyller det för syfte och är det som somliga i radio och tidningar påstår, att det är en massa skit som skrivs? Visst, det finns somt som kanske borde förbli opublicerat, annat som inte bidrar värst mycket, men sen finns det harmlösa bloggar, småsurr, viktiga bloggar om livets stora frågor och bloggar som berör och behövs. Om vi som bloggar bestämmer oss för att det är bra och viktigt, och bemödar oss om en bra nivå på inlägg och kommentarer, så blir också bloggarna värdefulla. Markattan anser att man ska vara snäll, och det finns ingen anledning att skicka iväg en taskig kommentar om man inte har något konstruktivt att säga. Bevara bloggandet, ta ansvar för inlägg och kommentarer så kanske vi får en bättre värld. Hoppas kan man ju alltid.

Markattan