fredag 7 november 2008

Timer

För flera år sedan, då jag fortfarande var aktiv i yrkeslivet, skulle jag åka till den del av företaget som fanns på den norska sidan - Halden.
Jag skulle kontrollera inventarierna på kontoret och uppdatera inventarieförteckningen med de förändringar som skett under året.
Nyinköp, skrotningar - allt verkade stämma - med ett undantag !
En faktura innehöll en post - sex timer !
Ingen kände igen att någon timer hade installerats - och fakturan innehöll sex sådana !
Var i hela friden fanns dom ?
Nåväl, de skulle väl komma fram så småningom !
Några dagar senare fick jag en "uppenbarelse" !!!
Herregud - fakturan var utskriven av ett norskt företag - det var norska !
Timer var inte alls timer - timer var timmar !!
Å, vad jag hade letat efter dom där sex timerne !

Inga kommentarer: