söndag 23 november 2008

Ärendet nerlagt !

I höstas var A i Stockholm på uppdrag av det företag som hon arbetar för .
Möte på e.m och middag på en restaurang på kvällen.
Vid 24-tiden ringer hon mig !
Vad skönt att du ringer ! Var är du nu ?
Jag är tillbaka på hotellet - men det är väl typiskt mig att råka ut för saker !
Vad har hänt då ?
Jag hamnade mitt i ett gängbråk på Olof Palmes Gata och blev nersprungen ! Polisbilar, piketer och ambulanser kom från alla håll - ett himla liv !
Nu börjar mitt hjärta slå snabbt och hårt ! Jag hör på A´s röst att hon är uppskakad.
Hur gick det med dig då ? Är du skadad ?
Nja, mina nya stövlar är förstörda, jag är lite mörbultad- öm på hakan och har slagit i höften när jag ramlade ut i gatan !
Vad sa polisen - hjälpte dom dig ?
Nej, dom såg mig inte - jag låg ju ute i gatan- dom hade fullt upp med att jaga bråkstakarna ! Jag ville bara därifrån så jag gick tillbaka till restaurangen och tog en taxi till hotellet .
Kanske naivt att tro att man skall kunna gå tryggt de trehundra meter som var avståndet mellan restaurangen och hotellet - men vad är väl en så kort sträcka för en tjej från "territoriet" !
Fullt med poliser och ingen ser henne !
Jag uppmanar A att kontakta polisen - vilket hon också gör. Taxi till polisstationen på Kungsholmen där en rapport skrivs om ärendet - klassas som offentlig misshandel !
03:00 är hon tillbaka på hotellet - trött, lite chockad - men ändå - hon hade klarat sig undan med ömmande kroppsdelar och trasiga stövlar !
För några dagar sedan : Ärendet nerlagt !!

Inga kommentarer: