tisdag 25 november 2008

Vårda mig !

Mitt hår har blivit tjockare - jo, det sa faktiskt en person till mig idag när jag var ute på samhället ! Ha, ha- det var ju positivt .
Håret har blivit grått - jag trivs med kulören men det ser ut som "svinto" och behöver verkligen klippas - kanske skulle beställa tid hos frissan ?!
Missköter mina naglar - jösses vad dom är långa - måste köpa nya filar !
Fotvård - har jag totalt glömt bort - fötterna syns ju ändå inte långt där nere - men tänk vad dom får slita under en livstid - man skall vara rädd om fötter - det får bli ett fotbad !
Saknas i badrumsskåpet -ögonskugga, mascara, fuktighetskräm , solpuder m.m. - där spricker budgeten totalt - men det kan inte hjälpas - jag är trött på att få se en glåmig torsk när jag ser mig själv i spegeln !
I garderoben saknas det mesta - får offra några kronor på nå´t nytt - oj, nu blir det lite ebb i kassan - det ordnar sig -jag såg att det är 50% mellan 18-21 på torsd. i en bra butik - perfekt !
Gå ner två storlekar på kläderna - hade varit vansinnigt kul - men då skulle ju inga kläder gå på mig såvida jag inte bantar -och det tänker jag inte göra - nu när julen står för dörren !
Nej, det får bli den gamla vanliga storleken !
Förresten ett sån´t dumt uttryck: "Julen står för dörren !"
Hur skall nå´n komma in då ?

Lev väl ! I morgon är en ny dag !

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej mamma! :D