torsdag 6 november 2008

Cedric


Låt mig presentera Quarry´s Cedric !
En polare som delade mitt liv - (och min säng) i nästan fjorton år ! Sedan tre år tillbaka springer han på de "gröna ängarna" och jag saknar honom kollossalt !
Snacka om sängvärmare - men vintertid behövdes han verkligen ! När vedspis och kamin slocknade frampå natten och temperaturen i torpet kröp ner mot 12-15 grader ... brrrr !
Egentligen hade den "lille fulingen" , 25 kg och en massa päls, inte fått löfte om att ligga i min säng men han var smart nog att smyga dit efter att jag hade somnat .
Hur han bar sig åt ( jag sover tydligen hårt som en gris och barnen påstår att jag låter som en sådan också... hmmm -har jag aldrig hört ! ) så lyckades han också att manipulera bort mig från min kudde ! Varje morgon låg vi där - han och jag - som ett rart gammalt par !
Cedric , långhårig och belåten , med huvudet på kudden och jag lite mera tunnhårig, något stel i nacken , utan kudde, vid sidan om !
Jag skulle gärna sova utan kudde om jag bara hade fått ha min "polare" här !

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja oj vad saknade dessa vänner kan vara. Men rätt vad det är kanske det smyger in en sprillans ny kompis och norpar kudden :-)

Tack för länkningen och berömmet...jag slickar i mig.