måndag 24 november 2008

Livskvalitet

Jag klev inte ur sängen med rätt ben först idag ! Det är grått och kallt ute och nattens sömn har varit fylld av oroliga drömmar.
När jag går fram till fönstret för att dra upp rullgardinen faller mina ögon på en broschyr som ligger på bordet .
Sidan som ligger uppslagen är en beskrivning av hur fin kommun jag bor i och är väl tänkt att locka fler människor att bosätta sig här eller besöka som turist .
När jag läser texten är det en direkt uppmaning till mig att vara lite mera positiv - någon vill säga mig något !
Så här står det :
Hur luktar livskvalitet ? Vilken färg har lycka ?
Hur låter harmoni, hur smakar kärlek och hur känns en bra tillvaro mot huden ?
Kanske luktar det av salta vindar. Har samma färg som havet en stilla kväll i augusti. Har samma ton som vågen när den slår mot land. Smakar som vildhallon och känns som en slät, solvarm klippa mot huden .
Allt det där stämmer -jag bor i förstugan till "paradiset" - men - att det skall vara så himla svårt att uppskatta det i november !
Tid för eftertanke !!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, även solen har sina fläckar och det är ju inte alltid som naturen visar sig från sin rätta sida. Dock är ju minnet och förväntan något väldigt bra i det sammanhanget. Snart säger vi, så där framåt mars, att vi har allt framför oss igen. Det håller jag fast vid alla trista, gråa och kalla dagar. Det gör tillvaron lite mer uthärdlig för mig.

Markattan önskar en trevlig dag, hur det än är med vädret.