måndag 3 november 2008

Husdjur

Tillbaka till torpet !
Som jag berättat tidigare så var mitt älskade torp ganska spartanskt.
Dock - det fanns toalettrum inomhus - innehållande både toalettstol, tvättfat och enkel dusch - tack ock lov !
Murstocken värmde upp utrymmet riktigt skönt när jag brassade på i kamin och vedspis på undervåningen.
På höstarna har "små grå fyrfotavänner" en viss förmåga att smita in för att dela bostad med oss människor.
En dag när jag satt på "tronen" fick jag besök av en av dessa "små vänner" ! Den hade smugit sig upp vid den varma sköna murstocken och kilade nu runt på golvet !
Tro mig - mina fötter flög snabbt upp i luften !
Musen insåg att den inte var ensam och tog sin tillflykt till utrymmet vid murstocken igen .
Här gällde det att handla snabbt !
Jag skyndade mig att avsluta min "sittning" !
En musfälla av bästa sort stod i förrådet mittemot badrummet - jag stack in handen i mörkret eftersom jag visste precis var musfällan stod .
Uuääää - det var redan en mus i fällan !

Inga kommentarer: