torsdag 20 november 2008

Reklam

Hur lyckades köpmän förr i världen sälja sina produkter utan all den reklam som vi nuförtiden matas med dagligen ?
Kanske var det så att människor handlade vad man verkligen behövde och inte mera än vad man hade pengar till !
Jag tycker att det är lite roligt att bläddra igenom reklambladen när dom kommer i brevlådan.
Konstaterar snabbt hur mycket det är som jag inte behöver och bär sedan snällt all reklamen till återvinningsstationen.
Jisses, vad mycket papper det blir ! Okej, jag kan undanbe mig reklam i brevlådan - men vad skulle det bli om alla gjorde det ?!
Arbetslöshet för alla "reklamnissar" kanske - och fick affärerna sälja nå´t då ?
Så är det all reklamen på TV:n !
Den kan jag inte bli av med ! Jo, det kan jag ju om jag slutar se på TV -och det tänker jag inte göra !
När man är ensam så är faktiskt TV:n ett sällskap - tro´t eller ej !
Jag ser samma reklam om och om igen och ofta tänker jag efteråt : Vad sjutton var det dom gjorde reklam för egentligen ?
Men - Iprén-mannen känner jag igen ! Fast honom har jag ju sett flera gånger - varje kväll -i flera år !

1 kommentar:

Anonym sa...

Fast viss reklam av bra kvalité kan man tända brasor med, och det är inte så illa. Markattan bär bums in allt sådant från brevlådan till kaminen. Inget ont som inte har något gott med sig således.

Markattan, som inte heller orkar med all reklam