onsdag 12 november 2008

Nu känns det tryggt

Fick ett reklam/informationsblad från NU-Sjukvården i brevlådan idag.
Är jag osäker på om jag har en medicinsk eller kirurgisk åkomma skall jag ringa sjukvårdsrådgivningen innan jag ger mig iväg så att jag inte åker till fel sjukhus !
Nej det hade ju varit väldigt dumt ! Köra tio mil och sedan få vända och köra tre mil tillbaka !
Eller om jag åker sju mil och sätter mig på akuten i tio timmar och det sedan visar sig att jag borde ha kört tre mil till ! Bäst att göra som dom säger och ringa före avfärd !
Behöver jag åka in i ambulans så vet ambulanspersonalen vart dom skall köra !
Jaa, så underbart ! Känns tryggt att veta !
Har jag råkat komma till fel sjukhus så tar medarbetarna vid sjukhusen hand om mig och hjälper mig till rätt ställe !
Tänk ändå - vilken service !
Kanske bäst att ta ambulanstransport om jag blir krasslig- dom vet ju alla fall vart dom skall köra !
Det bästa vore naturligtvis om jag kan hålla mig frisk !
Jag vill ju inte vara till för mycket besvär !

Inga kommentarer: